شنبه, 16 آذر 1398
کد خبر: 12674
نویسنده کتاب تصریح کرد

رمان «من سرباز بشار نیستم» دفاع از «اولی الأمر» است

آوینی فیلم: نویسنده کتاب «من سرباز بشار نیستم» گفت: من سعی کرده ام در کتاب «من سرباز بشار نیستم» نیز دفاع از «اولی الأمر» را به جوانان بی‌آموزم، «اولی الأمر» یک مصداق مشخص و واضح دارد و آن مصداق را من و شما و دیگران نمی‌توانیم معرفی کنیم.

آوینی فیلم: مجید پورولی نویسنده کتاب «من سرباز بشار نیستم»  پیرامون مضمون اصلی کتاب «من سرباز بشارنیستم» گفت: مضمون اصلی «من سرباز بشارنیستم» لوکیشن و فضای اصلی حوادث داستان ایران و سوریه است. ما با ماجرایِ شخصی به نام اسماعیل روبرو هستیم که یک طلبه اصفهانی «اهل حدیث» و بسیار مقیّد به «روایات» است، او قصد دارد همسرش را در ایران تنها بگذارد و برای اخذ مدرک دکترای ادبیات عرب به لبنان برود.

وی در همین راستا ادامه داد: در مسیر بازگشت او برای زیارت حرم «حضرت رقیه (س)» به سوریه سفر می‌کند و تقدیر او را در برابر داعش و تفکرات داعشی قرار می‌دهد. او متوجه می‌شود که در زیرزمین یک خانه که قبلا تحت اشغال داعش بود و یک روز از آزادی آن می‌گذرد، ۱۲ دختر سنّی به اسارت گرفته شده اند، این طلبه اصفهانی سعی دارد برای نجات جان آن دوازده دختر جان خود را به خطر بی‌اندازد. از طرف دیگر همسرش در ایران منتظر اوست و نیمی از کتاب بیانِ نامه‌های عاشقانه این زن به همسرش است. 

وی پیرامون عمده موضوعات مطرح شده در کتاب «من سرباز بشارنیستم» بیان کرد: در کتاب «من سرباز بشارنیستم» به موضوع «وحدت اسلامی» بر اساس واژه‌های قرآنی «حبل الله» و «نگرش اهل البیت(ع)» اشاره شده است. اینکه ما در تمام موضوعات باید به «ثقلین» مراجعه کنیم، «وحدت اسلامی» هم یکی از همان موضوعات است و ما حق نداریم در تعریف حدود «وحدت اسلامی» از آیات قرآن و امر امامان معصوم عدول کنیم و خارج شویم.

                                           کتب دینی همچون «امامان معصوم(ع)» مظلوم واقع شده‌اند/در رمان «من سرباز بشار نیستم» خواستم به معنای واقعی «اولی الأمر» برسم
این نویسنده کتاب اظهار کرد: رسول خدا مبنای وحدت اسلامی را «عقیده به امامت امیرالمومنین (ع)» بیان فرمودند، و اقرار به «تباهی مکتب سقیفه» را شرط آن دانستند، قطعا ما به این تعریف تمکین نموده و در پی احقاق «وحدت اسلامی» از این نوعی که «پیامبر اکرم(ص)» فرمودند هستیم. حدود «وحدت اسلامی» را «امام صادق(ع)» بیان فرموده اند و آن همان احترام به حقوق متقابل است.

پور ولی هدف از نگارش رُمان «من سر باز بشار نیستم» را بیان مصداق حقیقی واژه «اولی الأمر» دانست و تاکید کرد: هدف من تبیین مصداق حقیقی یک واژه در قرآن بود. واژه «اولی الأمر»، این واژه در قرآن در کنار نام خداوند متعال و نام «پیامبر اکرم(ص)» قرار گرفته و خداوند اطاعت از «اولی الأمر» را بر ما واجب معرفی نموده است. 
 

پور ولی پیرامون کتاب های جدید خود ابراز کرد: کتاب جدیدم درباره «حضرت محسن (ع)» به تازگی تمام شده است و از ارشاد مجوز گرفته و با یک ناشر درباره چگونگی چاپ آن وارد مذاکره شده ام. بیان مظلومیّتِ «اهل البیت (ع)» هدف اصلی من در تالیف تمام این کار‌ها است.

نویسنده کتاب «من سر باز بشار نیستم» در همین راستا ادامه داد: در کنار این اثر روان نویسی کتاب «اعتقادات علامه مجلسی» و تالیف یک رمان درباره «امام زمان(عج)» را نیز تمام کرده ام، امّا هنوز ناشری برای چاپ این‌ آثار پیدا نکرده ام. همین طور در صدد تالیف یک کتاب به زبان ساده و روان و امروزی در موضوع «شناخت امامان معصوم(ع) برای نوجوانان» هستم.

وی پیرامون عدم توجه به موضوعات دینی در ادبیات امروز بیان کرد: همانگونه که «اهل البیت (ع)» مصداق مظلومیّت هستند، اینگونه مضامین و آثار هم متاسفانه این روزها چندان مورد توجه ناشران نیست. البته بنده از روی تکلیف شرعی و واجب بودن «احیای امر آل الله» می‌نویسم و منتظر می‌مانم تا یک ناشر با چنین رویکردی به سراغ این آثار بیاید. عنایت «امام عصر(عج)» الحمدالله همیشه بوده و خواهد بود و عاقبت برای متقین است.
 

پور ولی بازخورد مخاطبان از مطالعه کتاب‌هایش را خوب توصیف و تصریح کرد: کتاب «فرشته‌ای در برهوت» به لطف خدا بازتاب بسیار خوبی داشت. هدف بنده آموزش «دفاع از مکتب اهل البیت (ع)» به جوانان و افراد کم مطالعه است. در این آموزش به لطف خداوند متعال موفق بوده ام و این عنایت «ائمه معصومین(ع)» است.

نویسنده آثار دینی پیرامون توجه جوانان شیعه به عقاید دینی خاطرنشان کرد: جوان شیعه باید بتواند از عقاید خود دفاع کند. من سعی کرده ام در کتاب «من سرباز بشار نیستم» نیز دفاع از «اولی الأمر» را به جوانان بی‌آموزم، «اولی الأمر» یک مصداق مشخص و واضح دارد و آن مصداق را من و شما و دیگران نمی‌توانیم معرفی کنیم. مصداق «اولی الأمر» را خود «پیامبر اکرم(ص)» معرفی کرده‌اند و آن در روایات صریح شیعه آمده است و اگر ما واقعا پیرو «امامان معصوم(ع)» هستیم پس در این موضوع که «اولی الأمر» چه کسی است هم باید پیرو امر امامان باشیم و نفسانیّت خود را نمی‌توانیم وارد تفاسیر قرآنی کنیم. 

منبع: میزان

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.