پنجشنبه, 23 آبان 1398
کد خبر: 12446
رسول صدرعاملی کارگردان سینما درباره علاقه به بازیگران جوان تصریح کرد

بازیگران جوان دارای عنصری خام و ابعاد مختلف فکری هستند

آوینی فیلم: کارگردان فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» گفت: قدرت خلق در بازیگران جوان بسیار بالاست و به همین دلیل همواره به دنبال استفاده از نیرو‌های جوان و کشف آنها هستم، از نظر من بازیگر جوان دارای عنصری خام و ابعاد مختلف فکری و زوایای وجودی متفاوت هستند.

آوینی فیلم: رسول صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» پیرامون حضور دوباره‌اش بعد از هشت سال دوری به سینما گفت: به سینما بازگشتم زیرا تجربه کارگردانی فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» برایم بسیار شیرین و جذاب بود و دوست داشتم که با این فیلم پرده نقره‌ای را بار دیگر تجربه کنم. 

وی با اشاره به تاثیر بالای پرویز شهبازی در ساخت «سال دوم دانشکده من» اضافه کرد: پرویز شهبازی رفیق و دوست همیشگی من است، حضور وی در کنار این فیلم به عنوان فیلمنامه‌نویس به شدت دلگرمم می‌کرد، از طرفی به دلیل رفاقت دیرینه من و پرویز، در جای جای کار دوستانه پیش می رفتیم و قاعده و قانون عجیب و خاصی بین ما برقرار نبود، همین عاملی بود تا کار بسیار راحت پیش برود.

کارگردان فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» درباره علاقه خود برای استفاده از بازیگران جوان و تازه کار ادامه داد: بازیگران جوان تازه نفس و به دنبال کشف، شهود و پیدا کردن گمشده‌ای در نقش‌ها هستند، همین عامل اصلی من برای گرایش به سوی بازیگران جوان و نوپا است، قدرت خلق در بازیگران جوان بسیار بالاست و به همین دلیل همواره به دنبال استفاده از نیرو‌های جوان و کشف آنها هستم. از نظر من بازیگر جوان دارای عنصری خام و ابعاد مختلف فکری و زوایای وجودی متفاوت هستند.

کارگردان فیلم «زندگی با چشمان بسته» در همین راستا تاکید کرد: شما به عنوان یک کارگردان وقتی بازیگری جوان را در اختیار داشته باشید می‌توانید آن طور که دوست دارید وی را به کاراکتر مطلوب و مورد نظر خودتان مبدل نمایید.

وی در خصوص چگونگی انتخاب بازیگران فیلم «سال دوم دانشکده من» افزود: انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» نزدیک به ۹ ماه طول کشید. بیشتر زحمت این قضیه را پانته‌آ پناهی‌ها انجام داد، اما بدانید این بازیگران در ابتدا به امر می‌بایست بعضی از نیاز‌های اولیه بازیگری را می‌داشتند تا انتخاب می‌شدند.

صدرعاملی فیلم خود را دارای پایان بندی منسجم دانست و خاطرنشان کرد: از نظر من پایان فیلم «سال دوم دانشکده من» به هیچ وجه باز نیست و اگر می‌خواهیم پایان را دریابیم باید آن را به خوبی مشاهده کنیم. باز بودن پایان فیلم «سال دوم دانشکده من» یک اتهام به من است.

منبع: میزان

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.