پنجشنبه, 21 آذر 1398
کد خبر: 11689
اقدام عجیب سازمان سینمایی در تخصیص بودجه ۳۰۰ میلیونی به یک مدیر بازنشسته

خان ها همچنان بر سر سفره هستند!

آوینی فیلم: سازمان سینمایی در اقدامی عجیب، به فاصله اندک با تغییر مدیر موزه سینما به واسطه بازنشستگی با او قرارداد پژوهشی ۳۰۰ میلیونی منعقد کرده و عملاً مجدداً درآمدی از این مجموعه به دست آورده است؛ اقدامی که هرچند شکل قانونی دارد، خلاف منطق و غیرقابل دفاع است و برخی رؤسای دستگاه‌ها نیز به جهت جلوگیری از اعطای هرگونه امتیاز و رانت به اشخاص یا گروه‌های خاص آن را ممنوع کردند.

آوینی فیلم: علیرضا قاسم‌خان مدیرعامل موزه سینمای ایران جزو مدیران بازنشسته‌ای بود که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان تغییر کرد و لادن طباطبایی سرپرست و جانشین موقت او شد. در این چارچوب، حسین انتظامی ۲۶ آبان سرپرست سازمان سینمایی شد و مراسم تودیع قاسم‌خان ۲۸ آبان ۱۳۹۷ با حضور رمضانعلی حیدری‌خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی برگزار شد و ظاهراً این مدیر بازنشسته از مسئولیتش کنار رفت.

اکنون مشخص شده قاسم خان در آذرماه ۱۳۹۷ یعنی اندکی پس از آنکه سمتش را از دست می‌دهد، با سازمان سینمایی قراردادی ۳۰۰ میلیونی در قالب یک پژوهش با عنوان کلی «مطالعه تحلیلی سینمای ایران» منعقد کرده که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از این رقم را نیز دریافت کرده است. سوای آنکه پژوهشی تحت عنوان مطالعه تحلیلی سینمای ایران که می‌تواند حاوی هر چیزی با هر حجم و محتوایی باشد، چه کارکردی برای سینمای ایران دارد که سازمان سینمایی ۳۰۰ میلیون بابت آن قرارداد بسته، آیا عقد چنین قراردادی سوای مباحث قانونی قابل دفاع است؟

«تابناک در هفته‌های اخیر از سازمان سینمایی درخواست شفاف سازی در چند حوزه از جمله هزینه معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی را در حدفاصل ابتدای ۱۳۹۳ تا انتهای ۱۳۹۷ کرده که بخش کوچکی از آن محدود به شماری از پروژه‌ها اعلام شده است. یکی دیگر از موارد درخواستی، لیست هر نوع کمک با هر نوع ارز با عناوین و علل کمک به اشخاص و مؤسسات در حوزه پخش بین‌المللی از سال ۱۳۹۲ تا انتهای ۱۳۹۷ است که انتظار می‌رود این مورد ناقص در دسترس قرار نگیرد.

اکنون ظاهراً باید پرسش تازه‌ای مطرح و درخواست کرد این سؤال مهم پاسخ داده شود که پژوهش‌های سینمایی با چه مبنایی تعیین، قیمت‌گذاری و واگذار شده و می‌شود؟ یعنی چه اشخاصی در اولویت دریافت این پروژه‌های سینمایی و مزایای نجومی آن هستند و بر اساس چه نوبت‌بندی این پروژه‌ها به آن‌ها می‌رسد و سقف این پرداخت‌ها چقدر است و چگونه تشخیص داده شده یک پروژه نانوشته ارزشش ۳۰۰ میلیون و پروژه دیگر ارزشش ۲۵ میلیون تومان است؟!


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.