يكشنبه, 3 شهريور 1398
کد خبر: 11233

باز هم بی شرمی در جشنواره کن و باز هم فیلمی از فیلمسازی با اختلالات جنسی

آوینی فیلم: در حالی که نمایش صحنه های ناهنجار و رفتارهای شرمسارانه در سینمای امروز جهان به امری عادی تبدیل شده و سینما هر روز رنگ کثیف تری به خود میگیرد، یک فیلمساز فرانسوی با اصالت تونسی علاقه بیشتری برای نمایش عریانی دارد!
آوینی فیلم

در حالی که نمایش صحنه های ناهنجار و رفتارهای شرمسارانه در سینمای امروز جهان به امری عادی تبدیل شده و سینما هر روز رنگ کثیف تری به خود میگیرد، یک فیلمساز فرانسوی با اصالت تونسی علاقه بیشتری برای نمایش عریانی دارد.

به گزارش آوینی فیلم، عبداللطیف کشیش نه تنها با نمایش زننده ترین صحنه های ممکن در دو فیلمش موردی خاص از جنبه نمایش پرده دری های جنسی است، بلکه گفتگوهایش هم نشان میدهد که وی به لحاظ روانی دچار کمبود است. چنانکه برخلاف اعتراض تماشاچیان کن به نمایش تازه ترین فیلمش، وی عنوان کرد که فیلمش تجلیلی از انسانیت است! این فیلمساز ساکن فرانسه که با اولین فیلمش مورد توجه ویژه کن قرار گرفته بود و نخل طلای کن را در سال 2013 با فیلم همجنسگرایانه «آبی گرمترین رنگ است» به خانه برده بود، امسال با فیلم طولانی «مکتوب: عشق من: میان پرده موزیکال» مورد پذیرش کن قرار گرفت، هر چند برای این فیلم ضداخلاقی نتوانست جایزه ای بدست بیاورد و دست خالی برگشت. فیلم جدید عبداللطیف کشیش که به دلیل طولانی بودن در دو بخش برای حاضران فستیوال کن به نمایش درآمد، چنان دارای صحنه های نامناسب جنسی بود که اعتراض اهالی سینما را هم به دنبال داشت. فیلمی که به خوشگذرانی دو جوان عرب تبار میپردازد و بیشتر دقایقش در کلوپ شبانه میگذرد و در دقایق انتهایی هم به نشان تصاویر نامناسب و پورن اختصاص دارد.

پذیرش این فیلم نامتعارف جنسی از سوی برگزارکنندگان کن نمایشگر ماهیت این جشنواره مدعی هنر است و حال و روز امروز سینمای جهان را نمایان میکند که چگونه از طریق نمایش رفتارهای حیوانی درصدد جذب مخاطب است، هر چند برای ملت های غربی هم تماشای این همه بی حیایی همراه با اعتراض بوده است. کن پیش از این هم بارها با میدان دادن به فیلمها و فیلمسازان همجنسگرا مثل خاویر دولان رویه خود را نمایان کرده بود.

کارگردان فرانسوی تونسی که در فیلم آبی گرم ترین رنگ است هم هیچ پرده پوشی و حریم خصوصی را رعایت نکرده بود و یکی از بی شرم ترین فیلمها را ساخته بود، در فیلم جدیدش نیز با ادامه همان روند امیدوار به کسب جایزه نخل طلا بود. جایزه ای که در نهایت براساس رویه دو سال اخیر کن به فیلم مورد نطر منتقدان رسید و هونگ جون بو برای فیلم «پارازیت» برنده جایزه اصلی کن 2019 شد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.