چهارشنبه, 4 ارديبهشت 1398
کد خبر: 10523
درباره فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» که بهترین فیلم جشنواره فجر است

بزرگمردان کوچک

آوینی فیلم: فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری میتواند الگویی برای سینماگران دیگر باشد تا بدانند چگونه میتوان مفاهیم عمیق و مسائل استراتژیک را از طریق سینما برای همه نوع مخاطبی ارائه کرد. فیلم به خوبی میتواند روایتی یکدست، داستانگو و خوش ریتم را به مخاطب عرضه کند و هر چه به ادامه داستان میرسیم، بیشتر میتوانیم با قهرمانان کوچک اما بزرگ داستان همدلی و همراهی کنیم.
آوینی فیلم

نمایش فیلم «بیست و سه نفر» روز گذشته در سینمای رسانه ها موجی از امیدواری و خوشحالی را به وجود آورد و نشان داد میتوان در سینمای استراتژیک هم حرفهای سینمایی مهمی زد و تماشاگر عام و خاص داشت. همه افرادی که دیروز تنها فیلم دفاع مقدسی سی و هفتمین جشنواره فجر را دیدند، با اطمینان از سطح کیفی بالای فیلم مهدی جعفری میگویند و اینکه فیلم برخلاف دیگر فیلمهای این نوع سینما نه تنها شعار نمیدهد بلکه بدون کوچکترین زیاده روی یا کاستی به سراغ اصل مطلب میرود. جایی که 23 نوجوان با درک واقعی موقعیت جنگ و دشمن بعثی نشان دادند که قهرمان بودن سن و سال نمیشناسد و این بزرگمردان کوچک تبدیل به یک تن واحد شدند و مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی را به دشمنان نشان دادند.

به گزارش آوینی فیلم، «بیست و سه نفر» فیلمی برای امروز و فردا است. فیلمی که به زیبایی و با نگاه سینمایی میتواند صبوری و مقاومت گروهی را نشان دهد که به جهانیان درس زندگی دادند. بدیهی است صدام و اطرافیانش همه عزم خود را جزم کرده بودند که از این پسربچه ها در آن دوران وسیله ای برای تبلیغات رسانه ای علیه ایران بسازند اما درک بالای بیست و سه مرد واقعی نقشه آنها را نقش برآب کرد و بعد از اینکه نقشه دشمن به هدف ننشست، صدام بجز به اسارت درآوردن شیربچه های ایرانی چاره دیگری پیدا نکرد. اما بیست وسه نوجوانی که نشان از قهرمانی حسین فهمیده داشتند، ثابت کردند که حتی شکنجه و اسارت هم نمیتواند آنها را از پا درآورد و چقدر خوب و زیبا کارگردان فیلم «بیست و سه نفر» با یک قصه آرام و هوشمندانه و جذاب این داستان تلخ را به تدریج برای مخاطب تعریف میکند. مهدی جعفری که آخرین بار مدیریت فیلمبرداری به وقت شام حاتمی کیا را به عهده داشت، نشان داد که به خوبی سینما را میشناسد. به طور حتم فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» میتواند الگویی برای سینماگران دیگر باشد تا بدانند چگونه میتوان مفاهیم عمیق و مسائل استراتژیک را از طریق سینما برای همه نوع مخاطبی ارائه کرد. به طور حتم در زمان اکران هم اگر برنامه ریزی درست تبلیغاتی انجام بشود، فیلم بیست و سه روز مثل جشنواره میتواند اکران خوبی داشته باشد.

 

فیلم بیست و سه نفر

فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» محصول سازمان اوج نمایشی از مظلومیت ایرانیان در جنگ تحمیلی و در برابر قدرت های مستکبر جهانی است. فیلم به خوبی میتواند روایتی یکدست، داستانگو و خوش ریتم را به مخاطب عرضه کند و هر چه به ادامه داستان میرسیم، بیشتر میتوانیم با قهرمانان کوچک اما بزرگ داستان همدلی و همراهی کنیم. مزیت مهم فیلم، عدم غلطیدن در شعارگویی و نرفتن به سمت سانتی مال شدن قصه است. جعفری که قبلا هم مستندی درباره این روایت واقعی ساخته بود، نشان داد که چقدر خوب این شخصیتها را میشناسد و با آنها زیست کرده است. این موضوع قابل بررسی است که چطور میشود یک فیلمساز 12 سال از فکر و وقت خود را صرف تولید فیلمی کند که بعضی ها در عرض چند ماه تولید و اکران میکنند. مهدی جعفری با تلفیق تبحر سینمایی و درک درست زندگی قهرمانان نوجوان دفاع مقدس، مخاطب را به تدریج وارد فضای درونی شخصیتها میکند و قصه ای جذاب برای هر سلیقه ای خلق میکند. «بیست و سه نفر» برخلاف «دیدن این فیلم جرم است» که دیروز در ملت اکران شد، اشتباهات سینمایی و روایتی ندارد و به دور از شعارگویی آن فیلم، میتواند قصه ای باورپذیر بسازد.

فیلم بیست و سه نفر

 

«بیست و سه نفر» بهترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فجر و یکی از بهترینهای تاریخ سینمای دفاع مقدس است که بارها باید دید و از عظمت مقاومت و درک عمیق نوجوانان وطن به نیکی یاد کرد. سینمای ایران امروز بیش از همیشه نیازمند فیلمهایی مثل «بیست و سه نفر» با این سطح کیفی است تا فیلمسازان متعهدی مثل مهدی جعفری تاریخ را به زیباترین شکل سینمایی روایت کنند و یک سند تصویری از قهرمانان واقعی ایران به جهان عرضه کنند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.